Megépítették a „jövő traktorgyárát” Franciaországban
A CLAAS „Jövő traktorgyára” Le Mans-ban, Franciaországan, hivatalosan is megkezdte működését a hároméves modernizációt követően. A legmodernebb digitális csúcstechnológiákra támaszkodva a termelés új mérföldkőhöz érkezett.
A CLAAS 2017-ben adott zöld utat a nagy befektetésének Le Mans-ban. Az összesen 40 millió eurós beruházást elsősorban az összeszerelő részleg teljes felújítására és az üzem digitális átalakítására fordították. Ezzel a le mans-i beruházással, a vélizy-i fejlesztési központtal, valamint a trangé-t teszt- és validációs központtal a teljes fejlesztési beruházás mintegy 80 millió euróra tehető a Renault Agriculture 2003-as felvásárlása óta.
“A teljesen felújított le mans-i gyárunk magas mércét állít a kiváló minőségű és hálózatba kötött traktorok gyártásában” – mondta Thomas Böck, a CLAAS csoport igazgatótanácsának elnöke. “Ennek megfelelően új fejezetet nyitottunk globális üzleti tevékenységünk folyamatos növekedésében.”2019-ben, a gyár korszerűsítését Franciaországban egy zászlóshajó-projektként ismerték el és a “jövő iparának” nevezték.
A digitális korszak kikiáltása
Az üzem korszerűsítése teljesen új lehetőségeket teremt az egyre összetettebb és egyedileg összeállított traktorok gyártásában. Ez számos összetett folyamat teljes átgondolását jelentette, különösen a gyáron belüli logisztika területén. A legkorszerűbb virtuális valóság technológiájának használata lehetővé tette az összes folyamat digitális szimulációját a gyári tervezési szakaszban, még olyan traktormodelleknél is, amelyek még nem kerültek gyártásba.
A 3D-s animációk és VR szemüvegek segítségével számtalan lehetőség adódott ahhoz, hogy az összeszerelés minden lépését nyomon követhessék, a hajtástól a kész, letesztelt traktorig. Minden szükséges szerkezeti változtatást is már korán meghatároztak. Az automatizáltan vezérelt robotjárművek (Automated Guided Vehicles -AGV) jelentősen hozzájárultak a gyártás automatizálásához.
Ezek közül 40 vezetőnélküli, teljesen automatikus szállítóeszköz szállítja a traktorokat az elsőtől az utolsó összeszerelési állomásig, és képesek egyszerre akár 20 tonnát is mozgatni. Ez azt jelenti, hogy elegendő terhelési kapacitást biztosítanak az összes jelenlegi sorozathoz, valamint a jövőbeli magasabb teljesítményű modellekhez is. A jövőben a napi termelést napi 75 traktorra kell növelni, a jelenlegi 50-ről. A teljes évre vetítve ez 13000 traktor éves termelési kapacitásának felel meg, szemben a mai mintegy 10000-es darabszámmal.
Korszerű munkaállomások
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.A teljesen korszerűsített üzem fő kedvezményezettjei az alkalmazottak. Az új logisztikai infrastruktúrának köszönhetően az alkalmazottaknak lényegesen több helyük van az ergonomikusra tervezett munkaállomásokon, mivel csak az azonnal szükséges alkatrészek kerülnek az adott gyártósori állomásra. A munkaállomások egy része még fejhallgatókkal is rendelkezik, így a munkavállalók könnyebben kommunikálhatnak egymással. Emellett világos színek és a legmodernebb LED-es világítástechnológia biztosítja a természetes fényviszonyokhoz hasonló, koncentrált és kellemes munkavégzést lehetővé tevő munkakörnyezetet.
“A hatékonyság mellett a munkakörülmények voltak a fő szempontok az új gyártóüzem megtervezésében” – magyarázza Dr. Martin von Hoyningen-Huene, a CLAAS traktorgyár vezetője és a csoport igazgatóságának tagja. „Jelentős javulást értünk el a munkafolyamatok és az ergonómia terén, ami segít növelni a munkatársaink koncentrációját és motivációját. Az új logisztikához hasonlóan ez is alapvető összetevője a legszigorúbb minőségi előírásoknak megfelelő traktorok gyártásának.”
Jelenleg öt, 74 és 460 lóerő közötti traktorsorozatot gyártanak Le Mans-ban. A Párizs közeli vélizy-i fejlesztési központtal és a trangé-i teszt- és validációs központtal együtt körülbelül 100 embert foglalkoztat a CLAAS. A helyszínek szorosan együttműködnek más fejlesztési központokkal és gyárakkal, mint például Németországban a disseni CLAAS E-Systems vagy a paderporni CLAAS Industrietechnik egységekkel, ahol az ARION 900 TERRA TRAC hevederes járószerkezete, valamint az ARION 500 és ARION 600 modellek fokozatmentes hajtóműi készülnek.
Ugyanakkor megnyílt az új technológiai központ Ymerayben, Chartres közelében, ami azt jelenti, hogy a CLAAS továbbra is erősíti jelenlétét Franciaországban. A CLAAS 1958 óta gyárt mezőgazdasági bálázókat Metzben, és jelenleg több mint 2200 embert foglalkoztat az országban.
Digitális kampány
Márciusban a CLAAS videókampányt indított a közösségi médiában a le mans-i üzem megnyitásának hírnökeként. A gyár történetét, legfontosabb mérföldköveit, legfontosabb újításait 12 videóklipben mutatták be. A filmekből kiderül, hogy mennyi új innováció vált valóra a gyár 2003-as CLAAS által történt átvétele óta. A filmsorozat magyar feliratos változata erre a linkre kattintva érhető el.
Emellett a CLAAS egy külön weboldalán bemutatásra kerül a le mans-i traktorgyár. Az excellencelemans.claas.com weboldal látogatói információkat, adatokat és tényeket találnak az gyárról, magáról Le Mans-ról és történelmi hátteréről, illetve a legfontosabb műszaki mérföldkövekről és újításokról. A 360 fokos gyárlátogatás, a képgalériák és a számos videó lehetőséget ad a gyár életének és az ott dolgozók részletesebb megismerésére